Hazánkban is egyre égetőbb kérdéssé válik a lakosság megtakarítási hajlandósága, hiszen a népesség öregedésével egyre nehezebben tartható fenn a nyugdíjrendszerünk, miközben a magyarok csupán ötöde tesz félre idős korára. És mi a helyzet az Y generáció tagjaival?
Ezért is különösen fontos, hogy a közel 2 milliós Y generáció, vagyis a fiatal felnőttek mihamarabb gondoskodni kezdjenek későbbi anyagi biztonságukról. A Generali Biztosító felmérése szerint – amely fókuszcsoportos kutatást a Milestone Solutions Lab készített 2020-ban – a korosztály pénzügyi döntéseit egyszerre befolyásolják az élethelyzetbeli változások, a megélhetés feltételei és a rendelkezésre álló pénzügyi termékek, a szolgáltatóknál pedig a nyílt kommunikációt, a rugalmas megoldásokat és a bizalmi kapcsolatot keresik.
Ha már most tudod, hogy szeretnél gondoskodni jövőbeli önmagadról, esetleg szeretteidről, családodról, érdekel az öngondoskodás, valamint a befetketések, vagy ha csak szívesen megismernéd a Generali ajánlatait, akkor töltsd ki az lábbi űrlapot! Biztosítási tanácsadó kollégáink hamarosan visszahívnak, és segítenek megtalálni a legideálisabb lehetőséget a számodra.
Hozzájárulok a fent megadott személyes adataimnak direkt marketing célú
kezeléséhez. Kijelentem, hogy hozzájárulásomat önkéntesen, az Adatkezelési
Tájékoztató – különösen annak
a közvetlen üzletszerzési célú adatkezelésekre vonatkozó pontja – szerinti megfelelő
tájékoztatás
birtokában tettem meg.
Bővebben
Egyre forróbb téma az öngondoskodás kérdése, hiszen 2020-ban már minden ötödik magyar 65 évnél idősebb volt, 2040-re pedig minden harmadik hazai lakos lesz ebben az életkorban, ami rendkívüli terhet ró a nyugdíjrendszerre – tájékoztat cikkében a Portfolio.
Bármennyire is messzinek tűnik azonban ez az életszakasz a mai fiatal felnőttek számára, nagyban meghatározza az előttük és utánuk járó generációk jövőjét az, hogy mikor és mennyit fektetnek saját nyugdíjas éveikbe.
A mai Y generáció a hazai lakosság csaknem ötödét teszi ki, így az X generáció után
a legnépesebb nemzedékként vannak jelen a munkaerőpiacon,
tehát komoly gazdasági erővel rendelkeznek. A Generali kutatása az Y generáció tagjait kérdezte arról, hogyan látják a saját pénzügyeiket, mi alapján hozzák meg ehhez kapcsolódó döntéseiket és miként vonhatnánk be őket minél hamarabb az öngondoskodásba – mindannyiunk érdekében.
Habár hajlamosak vagyunk felületes sztereotípiák és tapasztalatok alapján megítélni az 1982 és 1995 között született korosztályt, nagyon is változatos képet mutat magáról az Y generáció. Az valóban általános jelenségnek tűnik, hogy a felnőtté válás időszaka eléggé megnyúlik náluk.
Ennek, valamint a pénzügyekkel kapcsolatos hiányos edukációnak tudható be, hogy az Y-osok gyakran később önállósodnak anyagi szempontból, és amikor ez megtörténik, akkor is sokat nyom a latban a szülők véleménye, illetve az általuk hozott pénzügyi döntések.
Sok esetben összecsúsznak a tanulmányok, a munka és a családalapítás, és az azonos korú fiatalok gyakran egészen más életszakaszban járnak:
van, aki 30 évesen még a szüleivel él,
mások pedig már saját ingatlanban élnek,
esetleg már gyermekeket is nevelnek.
Vagyis hiba lenne általánosítani az Y generáció tagjait pénzügyi attitűdjeik kapcsán.
„A kutatásunk megmutatta, hogy minden tekintetben tévedés homogén csoportként kezelni az Y-osokat. Ha szeretnénk őket megszólítani és ráébreszteni őket, mekkora jelentősége van a jövőjük szempontjából az öngondoskodásnak, leginkább az adott élethelyzetükhöz alakítható, rugalmas pénzügyi termékeket kell kínálnunk nekik.
Emellett sokkal hangsúlyosabb pénzügyi edukációra és világos kommunikációra lenne szükség, ez közös érdekünk
– mondja Schaub Erika, a kutatást készítő Generali személybiztosításokért felelős igazgatósági tagja.
A megfelelően rugalmas pénzügyi termékek és az egyes élethelyzetekhez szabott megoldások mellett a megkérdezett fiatalok szerint az anyagi körülmények és a bérszínvonal az egyik legmeghatározóbb tényező a megtakarításoknál.
A válaszadók szerint akkor jutnak el az Y generáció tagjai az öngondoskodás gondolatához és kezdenek el a jövőjükbe fektetni, amikor úgy érzik, kellő számú tételt kipipáltak a bakancslistájukon:
szeretnek utazni,
elektronikai cikkekre és kütyükre költeni.
A kisebb értékű pénzügyi termékeknél, biztosításoknál az ár dominál, azonban mikor nagyobb pénzügyi kötöttségeket vállalnak, akkor a bizalom, a nyílt kommunikáció és a személyes kapcsolat számít, ezzel tudják leginkább megszólítani és elkötelezni őket a szolgáltatók.
Az azonban valóban igaz, hogy a fiatal felnőttek közül sokan döntenek hirtelen, impulzívan: elegendő akár egyetlen rossz tapasztalat, egy későn megválaszolt email, vagy rosszul kezelt panasz, és az Y generáció képviselői máris továbbállnak.
“Ez számunkra azt jelenti, hogy egy jól képzett, kezdeményező és személyesen elérhető biztosító tanácsadó az, akire szükségünk van, és aki megbízható partnet tud lenni a pénzügyek terén” – teszi hozzá Schaub Erika.
Érdekelnek a Z generáció jellemzői is? Ajánljuk figyelmedbe Amit a Z generációról tudni kell című cikkünket is. Ha pedig az X generációról olvasnál bővebben, javasoljuk alábbi cikkeinket:
Az X generáció jellemzői: súlyos elvárások, bizonytalan jövő
Az X generáció és az ő időskori elképzeléseik
The post Hogyan spórol az Y generáció? Hogy vegyük rá őket az öngondoskodásra? appeared first on Generali Előrelátók Blog.