“Az életbiztosításom úgysem térít koronavírus fertőzés esetén”. “Most úgysincs szükség balesetbiztosításra”. Többek között ezek azok a biztosítási tévhitek, amelyekkel az emberek a legtöbbször találkoznak a koronavírus okozta járványidőszakban. Szerencsére azonban ezek mind alaptalanok és nem szabad nekik bedőlni. Az alábbiakban összegyűjtöttük a 6 leggyakoribb személybiztosításokkal kapcsolatos tévhitet, és elmagyarázzuk, miért fontos a megfelelő biztosítás koronavírus idején

1. Tévhit: A kockázati élet-, baleset-, és egészségbiztosítások nem térítenek a vírussal összefüggésben

Igaz állítás: Számíthatunk a kockázati élet- és egészségbiztosításokra!

  • A kockázati egészségbiztosításokban szereplő kórházi napi térítés szolgáltatás jár annak az ügyfélnek is, aki koronavírus miatt kerül kórházba.
  • Keresőképtelenségi kockázatra is fizet a biztosító, ha a biztosított koronavírus fertőzése miatt nem tudja ellátni a munkáját és emiatt táppénzre kerül.
  • A kockázati életbiztosítás alapján halál esetén térít a biztosító akkor is, ha a halál oka a koronavírus fertőzés volt.

Ha bármilyen további kérdésed lenne az biztosítások kapcsán, add meg elérhetőségeidet és kollégáink hamarosan visszahívnak:

Érdekelnek a témával kapcsolatos biztosítási megoldásaink?
Töltsd ki az alábbi űrlapot!

 

2. Tévhit: A munkáltatóknak nem érdemes kockázati élet-, baleset-, és egészségbiztosítást kötniük a dolgozóikra

Igaz állítás: Kell a széles körű védelem és az anyagi segítség!

Most még inkább felértékelődik a munkáltatói gondoskodás. Egy kollektív biztosítás betegség és baleset esetén anyagi segítséget jelent a biztosított alkalmazottak részére, legyen szó akár otthoni balesetről, vagy a koronavírus miatti megbetegedésről. A Generali Pajzs biztosításnál egyetlen kockázat esetében sincs várakozási idő, így akár meglévő akár új szerződésről van szó,

a biztosító koronavírus fertőzés esetén is szolgáltat.

3. Tévhit: A szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítások nem vehetők igénybe

Igaz állítás: A magánklinikák továbbra is működnek!

Mind az egyéni, mind a csoportos szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítással rendelkező ügyfelek esetén – a biztosítási szerződésben meghatározott szolgáltatások és egészségügyi ellátások mellett – 3 extra szolgáltatással élhetnek a Generali ügyfelei:

  • telefonos konzultációs lehetőség a személyes találkozások csökkentése érdekében,
  • számlabefogadás rendjének megváltoztatása és az elszámolási lehetőségek bővítése, valamint
  • egyszeri alkalommal COVID-19 szűrővizsgálat finanszírozása 15.000 Ft összegig utólagosan benyújtott számla ellenében.

Igazolt koronavírus fertőzés esetén az egészségügyi ellátás csak állami intézményben történhet az aktuális járványügyi szabályoknak megfelelően.

4. Tévhit: Egészségügyi dolgozóknak nincs külön biztosításuk koronavírus fertőzés esetére

Igaz állítás: Az egészségügyben dolgozó ügyfeleknek ingyenes biztosítási szolgáltatást ad a Generali

Az egészségügyi dolgozók iránti megbecsülését a Generali 8 hónapra szóló (2020. május 1 – 2020. december 31.) biztosításával is szeretné kifejezni. Ez a biztosítás

minden olyan Generali és Genertel ügyfélre vonatkozik,

aki igazolható módon a magyar állami egészségügyi rendszerben egészségügyi dolgozóként, a koronavírus fertőzött betegek ellátásában tevékenyen részt vesz. Az érintett ügyfeleink részére ez az ingyenes biztosítás automatikusan jár, azaz nem kell igényelni.

Két biztosítási szolgáltatást tartalmaz:

  • Kórházi napi térítést, melynek értéke 10.000 Ft/nap, illetve
  • intenzív ellátás idejére 20.000 Ft/nap, valamint 2.000.000 Ft értékű kockázati életbiztosítást.

5. Tévhit: Most ne köss kockázati biztosítást, úgyis túl hosszú a várakozási idő!

Igaz állítás: Érdemes most is új biztosítást kötni, mert szükség lehet megbízható segítségre baleset, betegség vagy halál esetén.

A kockázati életbiztosítás vonatkozásában alkalmazott 6 hónapos várakozási idő telefonon tett egészségi nyilatkozattal kiváltható.

Egészségbiztosítás megkötése esetén az összegbiztosítási szerződésekre a szokásos 6 hónapos várakozási idő után szolgáltat a Generali akár koronavírusról, akár más típusú betegségről van szó.

Szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítás esetén a balesetből eredő egészségügyi ellátások várakozási idő nélkül kerülnek megszervezésre, finanszírozásra. Betegség esetén a várakozási idő 3 hónap, de a várakozási idő alatt akut ellátási esetekben a szolgáltatási csomag tartalma szerinti járóbeteg-ellátás, alap labor- és alap diagnosztikai vizsgálatok is megszervezésre, finanszírozásra kerülnek. A Covid-19 szűrési költség elszámolása a várakozási idő alatt is lehetséges.

6. Tévhit: Most nincs szükség balesetbiztosításra

Igaz állítás: Baleset sajnos bármikor történhet, otthon is. Jól jön a biztosítás koronavírus idején!

Sokan otthonról dolgozunk, ami a vírus terjedésének lassítása szempontjából nagyon fontos. Ezzel azonban megnövekedhet az otthoni balesetek száma is. A KSH-tól származó adatok szerint a háztartási balesetek becsült száma évente eléri a 250.000 esetet. A balesetbiztosítások a vírustól függetlenül térítenek baleset esetén.


Biztosítás koronavírus idején? Igen! Szemezgess alábbi cikkeink közül:

Íme, a koronavírus 5 legnagyobb kihívása

Így gondoskodj a család jókedvéről a karanténban

Mindfulness gyakorlatok szülőknek és gyerekeknek

The post A 6 leggyakoribb személybiztosítási tévhit a Covid kapcsán appeared first on Generali Előrelátók Blog.

Bejelentkezés